trasa 12 - Bicykloman - trasy rowerowe

Przejdź do treści

trasa 12

Trasa nr 12 " Pomruk przyrody"
Długość: 11,75 km
Czas przejazdu około 1,30 h
Trudność: łatwa / trudna po opadach deszczu, odcinek obok lasu do rzeki z uwagi na wysokie trawy sezonowo może być nieprzejezdny

Opisana poniżej trasa dostarcza wielu niezapomnianych doznań. Możemy podziwiać zarówno piękno okolicznych lasów, malowniczych pól, ale również mnóstwo pięknych okazów miejscowej flory i fauny. Startujemy na placu przed kościołem. Tu należy przypomnieć o zrobieniu zakupów gdyż po drodze nie spotkamy już sklepu [SKLEP]. Z placu skręcamy w prawo i kierujemy się w stronę Żarnowca. Przed wiaduktem dość męczący podjazd a następnie dość przyjemny zjazd.Cały czas poruszamy się drogą o nawierzchni asfaltowej. Przed nami pojawią się zabudowania. Te po lewej należą do miejscowości Przysieka natomiast po prawej do Marcinowic. Mijamy pierwsze skrzyżowanie w kierunku Marcinowic, a na drugim 2,80 km od startu skręcamy w prawo. Zjeżdżamy na wąską dróżkę asfaltową, której początek jest łagodny by po chwili zmienić się w lekki podjazd pod górkę. Nie traćmy czujności gdyż droga pomimo, że jest wąska jest dość często uczęszczana przez samochody.  Po lewej stronie mijamy drewnianą kapliczkę wykonaną w roku 1909. Po przejechaniu 5 km od startu docieramy do skrzyżowania w okolicy remizy OSP w Marcinowicach. Tu skręcamy w lewo gdzie poruszamy się krótki odcinek drogą główną. Za remizą (5,13km) skręcim w prawo. W tym miejscu kończy się droga asfaltowa a zaczyna się kamienista. Droga doprowadzi nas do przejazdu kolejowego. Weźmy pod uwagę przy jego pokonywaniu, że jest to końcówka Centralnej Magistrali Kolejowej i pociągi w tym miejscu mogą mknąć z prędkością 160km/h. Po przejechaniu przez przejazd możemy skręcić w lewo gdzie po 200 metrach dotrzemy do malowniczo położonych stawów na których można spotkać dość dużo ciekawych okazów flory i fauny dokładnie opisanych na naszej stronie, przez biologa mgr Bogusława Binkiewicza. Skręcając w prawo od będziemy poruszać się drogą polną w kierunku lasu. Po dojechaniu do lasu droga skręca w lewo a następnie prowadzi przez las w kierunku łąk. Po wyjeździe z lasu 7,19 km od startu skręcamy w prawo poruszając się drogą wzdłuż ściany lasu. Droga po krótkim czasie skręca w kierunku znajdującej się po lewej stronie rzeki Mierzawa. Przez kilkaset metrów poruszamy się wzdłuż  prawego brzegu rzeki kierując się w stronę widocznego przed nami mostu kolejowego.  8,3 km od startu przejeżdżamy przez mostek na lewy brzeg i kontynuujemy podróż. Wjeżdżamy pod most gdzie w letnie dni możemy chwilę odpocząć zażywając ochłody, korzystając z cienia oraz rzeki. Po odpoczynku ruszamy w dalszą podróż cały czas jadąc prosto lewym brzegiem rzeki. Po prawej mijamy  most by na drugim moście (9,03 km) skręcić w prawo przeprawiając się przez rzekę. Tym razem przed nami dość długi odcinek prostej wiodącej pośród łąk drogi.  9,72 km od startu znajduje się skrzyżowanie polnych dróg. Przejeżdżamy przez nie prosto kierując się w stronę widocznych  w oddali zabudowań w Kozłowie, by w końcu dotrzeć do skrzyżowania z drogą asfaltową (10,66 km).  Tu skręcimy w prawo i kierujemy się do centrum. Wycieczkę kończymy po przejechaniu 11,75, na placu obok kościoła.