trasa 8 - Bicykloman - trasy rowerowe

Przejdź do treści

trasa 8

TRASA nr 8  "Dookoła gminy"
Długość trasy: 37,32 km
Czas przejazdu: ok 4,20  h
Trudność: średnio trudna (trudna po opadach deszczu)
(odległości podane w opisie mierzone są od dworca PKP Kozłów)

Startujemy z parkingu obok dworca PKP w Kozłowie. Kierujemy się w lewo - w stronę centrum Kozłowa. Po przejechaniu 1,43 km dojedziemy do skrzyżowania na, którym pojedziemy w lewo. Dojeżdżamy w okolicę kościoła. Tu możemy zaopatrzyć się w prowiant na dalszą drogę [SKLEP]. Po zakupach  ruszamy dalej drogą wiodącą w kierunku Sędziszowa. Po przejechaniu około 3,05 km od startu, wyjeżdżamy z Kozłowa. Poruszamy się drogą biegnącą przez pola a następnie łąki. Przed Wierzbicą przejeżdżamy przez most nad rzeką Mierzawa. Zaraz na początku wspomnianej miejscowości docieramy do kolejnego skrzyżowania( 4,69 km). Tu skręcamy w prawo kierując się do miejscowości Wolica. W miejscowości Wolica po minięciu budynku starej szkoły skręcamy w prawo (9,27 km), gdzie drogą wiodącą przez pola docieramy do kolejnej miejscowości na trasie, którą jest Bryzdzyn. Po przejechaniu 11,54 km od startu dotrzemy do pierwszego skrzyżowania  w Bryzdzyniu na którym skręcimy w lewo. 12,05 km od startu dojedziemy do drugiego skrzyżowania w Bryzdzyniu. Tu możemy uzupełnić prowiant [SKLEP]. Na wspomnianym skrzyżowaniu jedziemy prosto w drogę gruntową, która po opadach deszczu może być trudna. Poruszamy się przez tereny niezamieszkałe. Po jakimś czasie przed nami pojawi się jakby  oaza w upalny dzień  staw w Rogowie. Tu możemy chwilę odpocząć. Po krótkiej przerwie jedziemy dalej, gdzie docieramy do skrzyżowania z drogą asfaltową (14,05 km). Tu skręcamy w lewo kierując się do Przybysławic. Przed nami widoczne jest kolejne skrzyżowanie (14,98 km). Na nim skręcimy w prawo po drodze możemy uzupełnić prowiant [SKLEP]. Tym razem po długim odcinku trasy prawie poziomej pojawia się przed nami wyzwanie w postaci, podjazdu pod wzniesienie. Po lewej widzimy nowy kościół w Przybysławicach. Przed kościołem dojedziemy do rozwidlenia dróg (15,82 km) gdzie skręcimy w prawo. Tym razem przed nami ostry zjazd w dół. Proszę uważać na ostrych zakrętach.  Następnie znów podjazd pod górkę na której kolejne skrzyżowanie z drogą powiatową Miechów- Kozłów (17,72 km). Tym razem nigdzie nie skręcamy lecz jedziemy prosto w drogę gruntową. Po przejechaniu 18,44 km od startu na naszej trasie pojawi się przejazd kolejowy w Kamionce. Po jego minięciu skręcamy w prawo gdzie poruszamy się drogą biegnącą wzdłuż linii kolejowej. Przed nami miejscowość Przysieka a po lewej duży kompleks leśny, gdzie możemy chwilkę się zatrzymać w celu regeneracji sił. Droga gruntowa przechodzi w drogę asfaltową gdzie przed nami kolejny przejazd kolejowy na linii LHS (20,18 km). Przed przejazdem skręcamy w lewo, gdzie dalej poruszamy się drogą gruntową wzdłuż torów kolejowych. Poruszamy się wąwozem, na końcu widzimy przejazd kolejowy w miejscowości Kępie (23,40 km). Pokonujemy go i jedziemy prosto, gdzie w odległości 24,33 km od startu dojedziemy do skrzyżowania z drogą asfaltową na którym skręcimy w prawo.  Po  kilku minutach opuszczamy Kępie kierując się w stronę widocznego przed nami lasu. Mijamy zakręt i dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą gruntową ( 26,02 km) znajdującego się za szkółką leśną. Skręcamy w lewo i jedziemy drogą wiodącą przez las. Tym razem przed nami łagodny zjazd, który praktycznie kończy się w Marcinowicach.  Przy końcu musimy uważać na szlaban, gdyż zazwyczaj jest on opuszczony. Za szlabanem widzimy skrzyżowanie z drogą asfaltową (28,22 km) na którym pojedziemy prosto. Przed nami dość długi prosty odcinek drogi raczej mało uczęszczanej przez samochody.  Mijamy kilka małych skrzyżowań  i docieramy do skrzyżowania w Karczowicach (30,62 km) na którym skręcamy w prawo. Po chwili znów jesteśmy w Marcinowicach gdzie możemy uzupełnić prowiant w sklepie[SKLEP] znajdującym się przy skrzyżowaniu. Na wymienionym skrzyżowaniu (32,16 km) skręcamy w prawo, gdzie następnie po przejechaniu 34,03 km od startu skręcamy w lewo kierując się w stronę Kozłowa. Przed wiaduktem w Kozłowie (35,23 km)skręcimy w prawo a następnie na wysokości dworca PKP (36,60 km) zjedziemy w lewo w drogę wiodącą przez tunel pod torami. Po wyjeździe z tunelu skręcimy  w lewo i po przejechaniu 37,32 km docieramy do punktu startu, który w tym wypadku jest metą.