Archiwum 2017 - Korona Gór

Menu
Przejdź do treści
PLANY

Wzorem poprzednich lat i w tym roku pojawiają się plany nowych wypraw. Nie są one jeszcze dokładnie sprecyzowane, jednak można już cokolwiek na ich temat powiedzieć.
Do planów zaliczyć można:
C) Korona Europy:
  - nadal szczyty Alpejskie i być może  Bałkańskie
D) Inne bliżej nie określone:
  - te powstaną pod wpływem impulsu i zazwyczaj są najlepsze.

AKTUALNOŚCI

*********************************************************
Podsumowanie roku 2017

Zbliżający się koniec roku kalendarzowego zawsze niesie ze sobą różnego rodzaju podsumowania. Okres ten świadczy też o tym, że minęło już to co najlepsze i pozostaje nam oglądać zdjęcia i filmiki z tegorocznych wypraw.  Czy tak musi być zależy tylko od nas, bo nadal możemy aktywnie spędzać wolny czas, choćby szusując na nartach czy dalej wędrując po górach. Wracając do tematu głównego chciałem odnieść się do naszych tegorocznych planów. Cóż w skrócie można napisać, że to co zostało zaplanowane zostało zrealizowane, ale takie podsumowanie nie miałoby sensu. Tak więc poniżej znajdziecie skrótowy opis całego roku 2017.

Góry towarzyszyły nam praktycznie przez cały rok, gdyż tak jak już pisałem powyżej spędzaliśmy w nich też sporo czasu jeżdżąc na nartach. Pierwsza piesza wyprawa odbyła się dopiero podczas weekendu majowego. W tym roku zwiedzaliśmy graniczące ze sobą Czeską i Saksońską Szwajcarię. Piękne krajobrazy tego regionu pozostają do dziś w naszej pamięci. Wracając do domu zahaczyliśmy o Góry Izerskie odwiedzając w końcu Chatkę Górzystów. Kolejna wyprawa dopiero w długi weekend czerwcowy, gdzie odwiedziliśmy Czarnorzeki na podkarpaciu. Na początku lipca wybraliśmy się w Gorce maszerując między innymi przez Gorc i Turbacz.

W lipcu zaczęła się też prawdziwa przygoda związana z Koroną Europy. Pierwszy etap to wyjazd do Liechtensteinu i drugi już atak na najwyższy szczyt. Na rozgrzewkę w pierwszym dniu poszedł najpierw Naafkopf, natomiast kolejnego dnia zdobyliśmy Vorder Grauspitz. Po kilku tygodniach wracamy w góry w wydaniu Korony Europy. Na pierwszy ogień poszła Serbia i jej najwyższa góra Midżur. Kolejny kraj to Czarnogóra i jej najwyższa góra Zła Kolata. Następnego dnia przemieszczamy się do Bośni i Hercegowiny i zdobywamy jej najwyższy szczyt Maglić. Po jednodniowym odpoczynku ruszamy na Dinarę najwyższą górę Chorwacji. Tak więc dzięki determinacji i wytrwałości mojej ekipy udało się dodać do KE rekordowo dużo bo aż pięć kolejnych szczytów. W połowie września wybraliśmy się w Słowackie Tatry Zachodnie zdobywając między innymi Siwy Wierch. Początek października to czas ostatniej wyprawy w Góry Choczańskie i zdobycie szczytu Wielki Chocz.

**********************************************************
Słowacja Góry Choczańskie

Korzystając z chwili wolnego czasu odwiedziliśmy kolejny raz Słowację a dokładnie ujmując Góry Choczańskie. Pierwszy dzień to spacer po Dolinach Prosieckiej i Kwaczańskiej, natomiast drugi to wyjście na najwyższy szczyt tych gór - Wielki Chocz. Poniżej relacja filmowa z wypraw.
***********************************************************

Słowacja Tatry Zachodnie

Super wyprawa na Słowację z reportażem ze zdobycia Siwego Wierchu i Stawów Rohackich.
**********************************************************

Korona Europy

Zgodnie z planami na wakacje 2017 roku udaliśmy się w podróż po Bałkanach. Naszym celem były cztery szczyty, należące do czterech państw. W pierwszej kolejności odwiedziliśmy Serbię i jej najwyższy punkt czyli Midżur. Drugim krajem była Czarnogóra i Zła Kolata, która z uwagi na panujący w tym okresie upał sprawiła nam najwięcej kłopotu. Idąc za ciosem zaatakowaliśmy kolejny szczyt Maglić w Bośni i Hercegowinie. Ostatnim elementem wyprawy było zdobycie Dinary najwyższej góry Chorwacji.  Poniżej w opisanej powyżej kolejności prezentuję material filmowy ze zdobywania poszczególnych szczytów.

Vorder Grauspitz nawyższy szczyt Liechtensteinu za drugim podejściem został zodobyty.

***********************************************************
Wyprawa na Naafkopf

Pogranicze Szwajcarii, Austrii i Liechtensteinu

*********************************************************************
Wyprawa w Gorce

Jednodniowa wyprawa w Gorce przez szczyty takie jak Gorc czy Turbacz.

Góry Izerskie

Ostatni etap majowego weekengu zakończyliśmy w Świeradowie Zdroju, skąd wyruszyliśmy w Góry Izerskie. Nasza trasa wiodła do Chatki Górzystów na Hali Izerskiej.

********************************************************************************
Panska Skała, Studenec i inne

Po bramie Pravcickiej przyszła pora na Panską Skałę oraz Studenec i Zlaty Vrch. Relacja powyżej.
Czeska Szwajcaria

Kolejny dzień, kolejna wycieczka. Tym razem Pravcicka Brama. To główny element tego pobytu, który stanowi niesamowitą atrakcję. Relacja w filmie powyżej.

Czeska Szwajcaria i Saksońska Szwajcaria

Rok 2017 rozpoczyna górskie węrówki dopiero w dniu 29 kwietnia. To pierwsza wyprawa na teren Saksońskiej Szwajcarii, która to stanowi pierwszy etap zwiedzania tej pięknej okolicy.  Bastei to największa atrakcja tych okolic, która należy do najciekawszych wycieczek po stronie Niemiec. Powyżej relacja z wyprawy pokazująca piękno tych okolic.